Min fjärrkontroll har gått sönder!!


Jäklar min fjärrkontroll har gått sönder och jag vet inte hur jag ska få tag i en likadan för jag har en ganska gammal tv, det är möjligt att det finns någon universal fjärrkontroll som man kan köpa. 

Visste inte att jag var så beroende av min fjärrkontroll, har aldrig reflekterat över det tidigare. Det är nog mycket som man tar för givet här i livet, sånt som man är väldigt beroende av men som man inte vet om att man är beroende av. Internet och mobiltelefonen är nog bra exempel på sådant man inte skulle klara sig utan men det vet jag om, jag skulle inte klara mig många dagar utan internet den saken är klar. 

Jag hade strömavbrott under ganska lång tid för ett tag sedan och då märkte man verkligen hur mycket man tar förgivit i sin vardag. Men jag måste ändå säga att det var lite mysigt att tända lite ljus och inte kolla på tv eller sitta framför datorn, det var liksom lugnt och stilla och mysigt på något sätt.


No comments:

Post a Comment