Godis!

Jag var tvungen att gå och köpa lite godis inför kvällen, jag gick ner till närbutiken för att köpa lite mjölk när jag sneglade på godisboxarna och jag kunde inte motstå att köpa lite lösgodis.

Det var väldigt länge sedan jag åt godis och jag har egentligen slutat med det men jag kunde inte låta bli den här gången och det känns ju lite tråkigt såhär efteråt när jag precis har smällt i mig hela godispåsen. Jag som har varit så duktig under så lång tid.

Men man får tänka att det inte är hela världen om man köper lite smågodis någon gång ibland, det var ju trots allt väldigt länge sedan jag åt godis så det är inte så farligt. Det är var värre förut när man köpte godis var och varannan dag för det är ju inte särskilt hälsosamt.

Sen är det ju så att man inte får i sig lika mycket godis när man har ätit nyttig under lång tid för man mår ganska snabbt illa och det är ju ett bra tecken.



Aaagh man blir galen, åhh jag älskar ju lakrits. Tänk om det var nyttigt med godis! 

No comments:

Post a Comment