Dags att byta kamrem på min Volvo V70

Nu är det alltså dags att byta kamrem på min Volvo V70 (byta kamrem v70) och det är ju lite tråkigt för det är ju inget man vill lägga sista pengarna på direkt. Men vissa saker måste man helt enkelt betala för vare sig man vill det eller inte och i det här fallet så har jag inget val eftersom det måste göras ett kamremsbyte på bilen om jag ska kunna använda den i fortsättningen och det måste jag ju onekligen göra.

Är det mycket dyrare att byta kamrem på en v70 jämfört med till exempel Peugeot 307? (Peugeot 307 kamremsbyte). Det frågar jag mig eftersom jag bara har bytt kamrem på bilen en gång tidigare och då hade jag en Peugeot 307 och vad jag kan minnas så var det inte så farligt dyrt att byta kamrem ändå men jag vet ju inte hur mycket det kostar nu för tiden eller hur mycket det kostar för att byta kamrem på min V70.

Är du i samma situation som jag så kan jag tipsa om följande läsning: Kamremsbyte - Dags att byta kamrem?

Vilken bil är förresten snyggast

Volvo V70
Eller..  Peugeot 307

Jag tycker att båda bilarna är snygga men Volvon är mer praktisk. Alla tycker olika och jag kan förstå att vissa tycker att  Peugeot 307 är mycket snyggare.

No comments:

Post a Comment